Flexibele verpakkingsfilms en folies

Trioworld

Flexibele verpakkingsfilms en folies

Trioworld Apeldoorn B.V. ontwikkelt en produceert flexibele verpakkingsfilms en folies. Zowel voor levensmiddelenverpakkingen, als stretchfolie om producten op pallets te beschermen en veilig te vervoeren. Maar ook technische films voor de bouw of auto-industrie. Wie langs het bedrijf Trioworld aan de Laan van Westenenk rijdt, heeft waarschijnlijk niet door dat hier 24 uur per dag, 7 dagen per week, 51 weken per jaar wordt geproduceerd. Alleen tussen Kerst en Oud en Nieuw niet.

Wereldspeler

Trioworld is een prachtig voorbeeld van een innovatief Apeldoorns bedrijf met een indrukwekkende klantenkring en toch nog altijd een beetje onbekend voor de gemiddelde Apeldoorner. Maar niet voor klanten als Coca-Cola, Nestlé en Heineken. Zo worden in heel Rusland de pallets met het bier van Heineken ingepakt met Trioworld-stretchfolie. En ook als consument is de kans groot dat je regelmatig producten koopt waarvan de verpakking gemaakt is met folie van Trioworld. Ruim 80% van de broodverpakkingen is afkomstig van Trioworld.

Bij Trioworld in Apeldoorn werken 225 medewerkers waarvan meer dan 80% in de gemeente Apeldoorn wonen. Samen zorgen ze voor een omzet van zo’n 115 miljoen euro per jaar. Maar liefst driekwart van deze omzet is export. Trioworld levert aan klanten wereldwijd, met een focus op West-Europa. Maar er wordt ook geëxporteerd naar Korea, Indonesië, India, Zuid-Afrika, Rusland, Mexico en VS. De verwachting is dat die export nog verder gaat groeien, met name in de Aziatische landen en de Verenigde Staten.

In december 2019 is het Apeldoornse bedrijf overgenomen door de Zweedse Trioplast Group. Trioplast is opgericht in 1965 en heeft het hoofdkantoor in Smålandsstenar, Zweden. Gedreven door de voortdurende ontwikkeling van innovatieve en duurzame kunststoffolieproducten is Trioplast met een omzet van € 420 miljoen en circa 1.200 medewerkers één van de toonaangevende bedrijven in dit segment. Trioplast heeft productielocaties in Zweden, Nederland, Denemarken en Frankrijk en de producten worden wereldwijd verkocht. Per 24 februari 2021 is Trioplast verder gegaan onder de naam Trioworld, waarvan Apeldoorn een van de locaties is.

Voortdurend innoveren

Waarom komen deze klanten bij Trioworld? “We zijn kwalitatief heel goed, zo niet de beste ter wereld in onze markten”, zegt algemeen directeur Evert Paardekooper. “En door voortdurend innoveren, willen we die plek houden. We produceren met de nieuwste multilayer technieken (maar liefst 51 laagjes) en kunnen met de klant meedenken, van de juiste samenstelling van de kunststofkorrels tot de juiste instelling van de wikkelmachines bij de klant. De kunst is om met een minimale hoeveelheid film, maximale zekerheid te bieden.”

Export landen

Wereldwijd | Focus op West-Europa

Key account manager

Trioworld | Wilbert Philipsen