Cookies
Essentieel
Analyse
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Alca Fashion

Mode

Alca fashion is begin 2016 opgericht door Jaap Krijgsman en Wim Hiemstra. Jaap is een entrepreneur puur sang en gepokt en gemazeld in diverse bedrijfstakken. De start van een website voor T-shirts voor mannen met een buikmaat van XL tot en met 8XL was voor hem ook een nieuwe stap. Hij kwam er achter dat voor mannen met deze buikmaten er slechts vormloze en slecht zittende T-shirts beschikbaar waren. Tijd om hier wat aan te doen met de oprichting van Alca Fashion.

Uniek in de wereld

Jaap zocht en vond modellen met deze buikmaten en ontwikkelde een revolutionair nieuw shirt. Met nauwkeurige afstemming van de shirts op de mannelijke lichaamsverhoudingen tussen de grote buik en de schouderlijnen borst is de Alca T-shirt met hulp goede coupeuse en maat data van de TU Delft ontworpen De via octrooi beschermde geraffineerde pasvorm weet zelfs een forse buik-maat beter te camoufleren. Jaap: “het resultaat is een veel betere uitstraling en dat doet veel met het zelfvertrouwen van de dragers van de T-shirts. De vele positieve reviews van dragers van de shirts spreken boekdelen. Dit maakt dat we elke dag met heel veel plezier en voldoening werken”.

Alca Fashion SA8000 gecertificeerd

Het productieproces van de Alca Fashion ® T-shirts is SA8000 gecertificeerd. Dit houdt in dat er controle is op de sociale verantwoordelijkheden en de arbeidsomstandigheden tijdens het produceren van de T-shirts, bijvoorbeeld geen kinderarbeid, het bieden van een gezonde- en veilige werkomgeving, uitsluiting van discriminatie, toezicht op de wettelijke bepalingen ten aanzien van de werkuren. De productie vindt plaats in Tunesië. Ook wordt veel waarde gehecht aan de kwaliteit van de stoffen. Zo wordt gewerkt met Indiaas katoen, met lange gekamde vezel, dat als kenmerk heeft dat het minder pilling (pluizen) geeft, zachter aanvoelt en langer meegaat.

Exponentiele groei

De shirts worden verkocht aan particulieren via de eigen webshop alcafashion.nl onder de titel Life Fits Easy. De grote groei ontstond toen Jaap zijn assortiment ging aanbieden via Amazon in zeven grote Europese landen. Dubbel cijferige groei per maand was eerder regel dan uitzondering. Toen de verkoop via Amazon is Europa goed liep (40.000 klanten) is gestart met verkoop via Amazon USA. Na een aanloopperiode (moest alles zelf uitzoeken) bedient Alca Fashion inmiddels een gelijk aantal klanten of beter gezegd fans.

Verdere groei

Naast groei van de verkoop van bestaande producten komt de groei ook uit uitbreiding van het assortiment. Op dezelfde wijze als de Basic Shirts (inmiddels ook met lange mouwen) is ook de pasvorm voor boxershorts onder de loep genomen en is daar een speciale grote matenlijn voor ontworpen en ligt het in de shops. De ambitie is een wereldspeler te worden is dit kledingsegment.

Export landen

Europa | USA

Ceo

Alca Fashion | Jaap Krijgsman