Slaapcomfort
Auping
Slaapcomfort
Koninklijke Auping bv is dé beddenspecialist en marktleider in de Benelux, heeft meerdere verkoopvestigingen in Europa en een distributie over een groot deel van de wereld. In het dynamische en innovatieve A-merk-, productie- en retailbedrijf in Deventer werken ca. 350 zeer betrokken mensen elke dag weer met passie en nieuwsgierigheid aan het ultieme slaapcomfort van morgen. Meer dan 125 jaar expertise, in combinatie met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van techniek, ergonomie en design maken dat Auping staat voor hoge kwaliteit, ultiem comfort en mooie, hedendaagse ontwerpen. Auping streeft naar gezonde & ambitieuze groei en heeft een groen DNA.
Koploper in duurzaamheid en innovatie
Aandacht voor duurzaamheid zit bij Auping in de genen. Sinds de oprichting is men daar al continu mee bezig! Auping is koploper op het gebied van duurzaamheid in de branche (en ver daarbuiten). Auping introduceerde als eerste in de markt het Auping Take Back System (ATBS) voor matrassen, waarbij bij aanschaf van een nieuwe matras de oude matras wordt teruggenomen, gedemonteerd en gerecycled. Het bedrijf investeert fundamenteel in duurzaamheid en heeft daarbij de ongekende ambitie om in 2020 alle bedrijfsprocessen, producten en diensten, circulair en volgens de Cradle-to-Cradle (C2C) filosofie te hebben ingericht. Hierdoor geldt Auping als rolmodel op het gebied van circulair ondernemen en is het de eerste beddenfabriek ter wereld met het Cradle-to-Cardle certificaat.
Duurzaamheidscertificaten
Vanuit de markt is er veel belangstelling voor de duurzaamheidsprestaties van Auping. Veel (inter)nationale hotelketens en natuurparken willen graag duurzaamheidscertificaten halen en de aanschaf van Auping bedden helpt daarbij. Wat Auping ook bijzonder maakt is dat men niet produceert op voorraad, maar op marktvraag. Auping staat voor maatwerk, handwerk en vakwerk en produceert met zorg voor persoonlijke eigenschappen en voorkeuren. Orders worden met een gemiddelde doorlooptijd van twee weken geproduceerd en direct uitgeleverd aan ongeveer 500 verkooppunten.
In Nederland heeft Auping een stevige positie in de markt. De groei van de omzet wordt gezocht in het buitenland en door het aantrekken van nieuwe doelgroepen. Nu al komt ongeveer de helft van de omzet uit export. Zo heeft Auping in Duitsland al ruim 20 eigen winkels en dit aantal zal nog verder groeien.
Productie mond- en neusmaskers
Sinds de uitbraak van het Coronavirus heeft Auping met partners het initiatief genomen om miljoenen mond- en neusmaskers te gaan produceren voor onze gezondheidsprofessionals. In recordtijd is een masker ontworpen, zijn productiemachines besteld en is nieuw personeel aangenomen. De maskers zijn nu vol in productie en het buitenland heeft hiervoor ook belangstelling.
Export landen
Argentinië | Aruba | België | Brazilië | Denemarken | Duitsland | Frankrijk | Groot Brittannië | Israël | Italië | La Réunion | Libanon | Luxemburg | Nederlandse Antillen | Noorwegen | Oekraïne | Oostenrijk | Polen | Rusland | Singapore | Spanje | Suriname | Taiwan | Thailand | Tsjechië | Zweden