Cookies
Essentieel
Analyse
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Online Marketingbedrijf

Both Social

Online Marketingbedrijf

Menno Both richtte in 2010 zijn online marketingbedrijf Both Social op, als spin-off van de Universiteit Twente (UT). Hij startte in het Venturelab in Enschede en is inmiddels verhuisd naar Deventer. Both Social richt zich op de online strategie van Multinationals en het middenbedrijf door heel Nederland. Bij Both Social werken vijf personen in vaste dienst en wordt gebruik gemaakt van gespecialiseerde freelancers in binnen- en buitenland.

Producten & Diensten

Menno combineert wetenschappelijke inzichten binnen een nog betrekkelijk nieuw werkgebied zoals het snel veranderende internet. Door deze inzichten te combineren c.q. aan te passen aan de wensen van het bedrijfsleven, ontstaat een succesvolle formule. Met behulp van wetenschappelijke kennis van de UT en Saxion is het businessmodel canvas omgebouwd tot een model voor een succesvolle online strategie. Dit online strategy canvas is inmiddels uitgewerkt en wetenschappelijk gevalideerd en gepubliceerd.

Steeds meer bedrijven en organisaties maken hiervan gebruik, en met succes. Op de website van Both Social staat een indrukwekkende referentielijst van bekende Nederlandse A-merken zoals Grolsch, UT, Ten Cate, Van Wijnen en Wolters Kluwer. Naast het bedenken en uitvoeren van een online strategie voor (Internationale) bedrijven, zit er ook veel werk in het geven van lezingen en online trainingen in binnen- en buitenland Zo is Both Social een internationale samenwerking aangegaan met de Emden University of Applied Sciences en Brunel University London. Dit resulteerde in het geven van online strategietrainingen op basis van het online strategy canvas. Naast het geven trainingen en lezingen in het buitenland helpt Both Social Nederlandse bedrijven om online succesvol te zijn in het buitenland. Inmiddels wordt er al met verschillende Deventerse ondernemers samengewerkt om de online zichtbaarheid in het buitenland te vergroten. Tot nu gaat het dan voornamelijk om Duitsland. Omgekeerd komt het ook voor dat buitenlandse bedrijven Both Social benaderen die in Nederland succesvol willen gaan opereren.

Boek Digital Future

Samen met de Brunel University London, Saxion en de UT heeft Both Social een boek uitgeven met als titel Digital Future. Aan de hand van vijf succesvolle klantcases van Heineken, Wehkamp, Randstad, BT en Booking.com wordt op semiwetenschappelijke wijze uit de doeken gedaan waarom deze bedrijven een succes zijn. Het boek kan gratis gedownload worden via https://digitalfuturecommunity.com/.

Exportambitie

Both Social heeft ervaring met de internationale kant van online marketing. Doordat bedrijven geen grenzen meer hebben bij het gebruik van online marketing, kunnen er mooie kruisbestuivingen ontstaan.

Zo heeft Both Social voor buitenlandse bedrijven de Nederlandse markt benaderd via online kanalen en daarnaast ondernemers geholpen om de buitenlandse markt te betreden. Samen met klanten zijn online sales strategieën opgezet voor Duitsland, UK, USA en Italië. Vaak gaat het om B2B bedrijven die een duidelijke toegevoegde waarde kunnen leveren in een buitenlandse markt, zonder daar direct fysiek aanwezig te zijn.

Menno merkt dat hij door het boek en de internationale netwerken van de universiteiten waar Both Social mee samenwerkt, steeds meer werk uit het buitenland kan binnenhalen. Zo is onlangs een veelbelovende samenwerking gestart in Turkije met de Universiteit Altinbas.

Export landen

Duitsland | Curaçao | Verenigd Koninkrijk | Italië | Verenigde Staten | Turkije

Ceo

Both Social | Menno Both