Merkstrategie

Factor 12

Merkstrategie

On 2002 richtte Martijn Gillijns zijn eigen ontwerpbureau Factor 12 op. Destijds begonnen in een klein pand aan de Zandpoort en inmiddels met een team van vijf personen in een hip kantoor aan de Bergpoortstraat. Het werk bestond in het begin uit het ontwerpen en opmaken van flyers, folders en ander promotiemateriaal. Al snel groeide dit door tot media-advies en nu merkstrategie. Martijn omschrijft dit zelf als volgt: in het begin hadden we overleg over b.v. kleurgebruik, later werd dit overleg over: gebruiken we een folder of een ander communicatiemiddel en nu hebben we het over “waar sta je als bedrijf voor en wat wil je uitstralen”.

Het mooie kantoor staat in het voormalig pakhuis ten Hove en is een industrieel erfgoedpand dat prachtig is opgeknapt. Blikvanger is in het kantoor is de broedkas. Hier broedt het team dagelijks originele ideeën, concepten en strategieën uit. Dat doen ze het liefst samen met de klanten in co-creatie. Je merk krijgt pas echt een boost door samen dat gouden ei uit te broeden. De klanten weten alles van hun merken en de specialisten van Factor 12 weten alles van strategie, concept en creatie. In de broedkassessies wordt deze knowhow los gelaten op de klantwensen. Of dit nu de zoektocht is naar een nieuwe app, het merk verhaal, of de kernwaarden.

Mooie klanten in de regio

Vele klanten dichtbij en verder weg hebben het nut van de broedkassessies mogen ervaren en profiteren van de uitgekiende strategie en de daarna uitgewerkte communicatiemiddelen die dit ondersteunen. Bekende klanten zijn onder andere: gemeenten Deventer en Raalte, Saxion, Solid Partners en Tefal. Het bijzondere is dat dankzij een samenwerking met een internationaal opererende internetbouwer ook bedrijven uit de USA klant werden bij Factor12

Op Times Square te zien! Factor 12 is al jarenlang hofleverancier van Invicta Watch, een toonaangevend horlogemerk uit Miami, Florida. Invicta is één van de snelst groeiende horlogemerken ter de wereld. Factor 12 is verantwoordelijk voor alle marketing- en merkuitingen. Martijn: “Mocht je een keer op Times Square lopen en het enorme scherm boven de Invicta Store spotten, dan is er een grote kans dat wij die content hebben gemaakt.”

Invicta is zeer ondernemend en dat maakt dat overgenomen bedrijven zoals ShopHQ uit Minneapolis en horlogemerk Glycine uit Zwitserland ook klanten werden bij Factor 12.

Export landen

USA | Zwitserland

Ceo

Factor 12 | Martijn Gillijns