Extreme sportmerken
HB Sports
Extreme sportmerken
Han Bruins heeft een passie voor sport. Na zijn HBO-opleiding (Sport, Gezondheid en Management) kreeg hij na verschillende sollicitaties diverse agentschappen van sportmerken aangeboden. Na dit een tijdje als freelancer te hebben gedaan besloot hij in 2015 hiermee zijn eigen bedrijf HB Sports op te richten. Met een team van vier personen verzorgt Han het dealerschap voor de Benelux voor de extreme sportmerken Inoc-8 (Inov-8), Compressport, Ultimate Direction en Rehband.
Inov-8 Inov-8 opereert in de extremiteiten van sport. Van de roots in de Britse heuvels tot avonturen in de woestijnen van Antartica en de Sahara vonden ze één echte waarheid: de interactie van de atleten met de ondergrond is de belangrijkste factor bij het ontwikkelen van deze producten. Door de jaren heen zijn de producten geoptimaliseerd om aan de behoeften van alle terreinen te voldoen met een compleet assortiment voor off-road running te bieden.
Compressport
Dit 100% Zwitsers merk heeft een compleet assortiment met technische hardloopkleding en – sokken. Ook zijn ze gespecialiseerd in compressie producten. De Zwitsers hebben een achtergrond in de medische research en doen dan ook uitvoerig onderzoek met betrekking tot hun producten. De fabricage gebeurt voor 100% in Europa.
Ultimate Direction (UD) Sinds 1985 ontwikkelt UD hydration packs voor (trail)running en andere outdoor activiteiten. UD is groot als marktleider in rugtassen met drinkflessen, ook wel trailvesten genoemd.
Rehband Dit van oorsprong Scandinavische merk ontwerpt en fabriceert et 60 jaar knie en elleboogbeschermers.
Wat al deze merken gemeen hebben is dat zij veel door outdoor sporters gebruikt worden. HB Sports heeft in de korte tijd van haar bestaan een serieuze positie in deze markt verworven. De producten worden naar veel hardloop-, outdoor- en webwinkels in de Benelux verkocht. De eigen vertegenwoordigers zorgen daarbij voor een groeiend aantal winkels waar de eigen merken te koop zijn.
Toekomst
HB Sports verwacht verdere groei in de toekomst. Dit zal komen door van meerdere merken het distributierecht te verkrijgen en er bestaat ook de mogelijkheid om bij één of meerdere bestaande importeurschappen nieuwe landen te kunnen toevoegen. Voor de langere termijn bestaat de wens om met een eigen merk op de markt te komen.