Interieur Merk
Hidden Pieces
Interieur Merk
Lieneke van der Zanden heeft van haar hobby haar werk gemaakt. Ze was van 2016 tot 2020 stewardess voor de maatschappij Emirates en vloog de hele wereld rond. Met haar passie voor exclusief interieur en mooie materialen begon ze mooie decoratieve pronkstukken zoals schelpenkransen, manden en vazen mee te nemen uit verre oorden voor vrienden en familie.
Lieneke: “Zo had ik met verjaardagen en de feestdagen altijd bijzondere cadeaus te geven. Vaak zei men dan; waarom ga je niet zelf importeren en begin je voor jezelf? Ik ben door de jaren heen al deze bijzondere inkoopadressen in het buitenland gaan verzamelen en zo had ik al een groot netwerk opgebouwd van fabrikanten en groothandels voordat ik überhaupt begon met ondernemen. In 2020 ben ik teruggekomen naar Apeldoorn vanuit Dubai en gestart met mijn interieur merk “Hidden Pieces’’.
Start in Coronatijd
De start van Hidden Pieces was best spannend en bijzonder midden in de Coronatijd. Lieneke: “Soms moet je gewoon doen en durven als je vertrouwen hebt in jezelf, je product en de markt. Hidden Pieces is een exclusief interieur merk dat actief is in de zakelijk markt en in het midden en hoge segment. Momenteel lever ik mijn producten aan meer dan 40 bedrijven, waaronder woonwinkels, bloemenwinkels, concept stores, en interieurontwerpers door heel Nederland.” De verkoop geschiedt via het eigen magazijn annex showroom en op afspraak bij de klant. Lieneke neemt dan veel producten mee in haar bestelbus met directe verkoop als resultaat.
Lieneke koopt alles zelf in en selecteert op stijl, kwaliteit en uniekheid van het product. Speciale aandacht is er voor luxematerialen zoals versteend hout, suar hout, messing en luxe schelpen. Ook maakt Lieneke eigen ontwerpen. Op basis van schetsontwerpen maken de leveranciers in Azië prototypen en wordt gezamenlijk een nieuw product bedacht.
Groei
De start is veelbelovend en de eerste bestellingen komen ook al uit het buitenland binnen. Voor de komende periode ligt de nadruk op het realiseren van verdere groei in omliggende landen en in Dubai. Lieneke: “ik heb daar bijna vijf jaar gewoond en heb daar goede contacten en naar onze producten is veel vraag vanuit Dubai. De focus ligt op verkoop in het hogere segment woonwinkels, maar interieurarchitecten weten de weg naar Hidden Pieces ook steeds beter te vinden.