Textielbedriijf
JMA Benelux
Textielbedrijf
Sinds 1958 is JMA producent van uni en jacquard baddoeken, strandlakens, badjassen, kussentjes en keukentextiel. Deze worden aan de retail onder hun eigen merken verkocht zoals; Elias, Arkhipelagos, Nicoleta, Coelima, Home Concept en Jorzolino. Daarnaast kunnen (retail)bedrijven, designers of bedrijven in relatiegeschenken een eigen label laten produceren. Bij JMA Benelux werken zeven personen.
More Textile Group JMA
Benelux sloot zich in 2011 aan bij het Portugese moederbedrijf More Textile Group, de grootste Europese huishoudtextielproducent. De fabrieken (320.000 m2) in Portugal heeft een maandelijkse productiecapaciteit van ruim 320 ton. JMA Benelux beschikt over een brede collectie, waarvan het merendeel uit voorraad leverbaar is. JMA Benelux levert hun merken aan veel (grote)retailers door heel Nederland en België, daarnaast liggen deze merken ook bij kleinere zelfstandig ondernemers (linnenzaken, kookwinkels, tuincentrums).
Duurzaamheid
Wat JMA onderscheidt van de concurrentie uit het verre oosten is de kwaliteit van hun producten. Accountmanager Dave Bosman: “Onze fabriek heeft een hoge kwaliteitsstandaard die onderscheidend is t.o.v. hun concurrenten en dat is bekend in de markt. Ook maken wij gebruik van duurzame grondstoffen. Onze opdrachtgevers vinden duurzaamheid steeds belangrijker, wij lopen hiermee voorop”. Steeds vaker maken wij gebruik van Eco Heather; dit is een proces waar wij gebruik maken van gerecycled katoen zodat een product voor 90% bestaat uit gerecycled katoen. Tevens hebben onze fabrieken hun eigen waterzuiveringsinstallaties en hebben zij alle benodigde certificaten waardoor zij aan alle (milieu)eisen voldoen.
De laatste tijd weten ook steeds meer bedrijven en relatiegeschenkenhandelaren JMA te vinden voor promotietextiel. Denk hierbij aan speciaal jacquard geweven badhanddoeken, strandlakens met bedrijfskleuren en/of logo’s tot speciale badjassen en dekbedovertrekken. Bijzonder is dat JMA dit ook in kleine series kan produceren tegen betaalbare prijzen. Bij badtextiel gaat dit al vanaf 300 kilo en bij theedoeken/keukendoeken al vanaf 1.000 stuks.
Focus België
De focus voor de komende jaren ligt op verdere groei in België. Het salesteam voor België is onlangs vernieuwd en JMA verwacht hier de komende periode de vruchten van te plukken. Waar in het verleden de nadruk meer lag op de grotere retail ketens wordt nu geïnvesteerd in contacten met zelfstandige vestigingen.
Verder wordt ook groei verwacht in Scandinavië en Duitsland. Hoewel dit niet specifieke focusgebieden zijn, groeit de export er wel.