Interieur Advies

KnowVision

Interieur Advies

In 1994 is Mary-Rose gestart met haar bedrijf KnowVision. De corebusiness van het bedrijf is de mindset van personen en bedrijven in balans te brengen met de persoonlijke en bedrijfskernwaarden. Het bedrijf kent twee belangrijke onderdelen: coaching en het inrichten van bedrijfsruimten.

Feng Shui
Bij beide bedrijfsonderdelen maakt Mary-Rose zowel gebruik van NLP alsook de Oosterse filosofie Feng Shui. Deze meer dan 4000 jaar oude kunde houdt zich bezig met beïnvloeding van (levens)energie door de omgeving. Het leert welke invloeden vormgeving en inrichting op het welzijn en geluk van de mens hebben. Feng Shui is gericht op harmonie tussen natuurlijke en gecreëerde vormen.
Mary-Rose: “De eerste indruk bij een bedrijf is vaak heel bepalend. Dit bepaalt of je je welkom voelt of niet. Van deze eerste indruk is bijna alles nonverbaal. Het is goed je daarvan bewust te zijn. Heel veel bedrijven rommelen op dat gebied maar wat aan. Als je dit echter onderkent en er stappen in zet, haal je ook resultaten”. Als voorbeeld noemt ze een restaurant van een bevriende relatie. Het ging niet helemaal lekker en het was lastig om daar een vinger achter te krijgen, want het eten en de bediening werden altijd positief bevonden. Via Feng Shui werd het restaurant opnieuw ingericht. Daarbij werden vooral veel zaken weggelaten (het was veel te “vol”) en de muren rood geverfd. Het resultaat was een omzetstijging van 40%. Naast horeca werkt Mary-Rose ook voor productiebedrijven. Zo heeft zij de showroom van Thalens Hengelo ingericht als brug van een marineschip.

Duitsland
De Duitse omzet is via een Nederlandse klant ontstaan die Mary-Rose aanprees bij een Duitse zakenrelatie. Via mond-tot-mondreclame zijn in Duitsland meerdere opdrachten uitgevoerd. Zo heeft Mary-Rose een wellnesscenter, een school, een apotheek en horeca opnieuw ingericht. Naast het inrichten van bedrijfsruimten geeft Mary-Rose ook lezingen in Duitsland.
Mary-Rose houdt van het werken met Duitsers: “In het begin zijn ze vaak wat gereserveerd, maar als het ijs gebroken is, is het prima werken. Duitsers gaan veel meer voor kwaliteit en minder op prijs en afspraak is afspraak. Daar komen ze nooit meer op terug en het zijn ook snelle betalers. Ik blijf daarom graag in Duitsland werken.”

Export landen

Verenigd Koninkrijk | Duitsland | België | Spanje

Ceo

KnowVision | Mary-Rose Kolkman