Cookies
Essentieel
Analyse
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Voedingsproducten

Mondial Foods

Voedingsproducten

Mondial Foods is opgericht in 2002 in Nederland. Met hun achtergrond in de Nederlandse vleesindustrie zijn de eigenaren van Mondial Foods in eerste instantie begonnen met het verhandelen van gekoeld en bevroren varkensvlees . Dit tussen West- en Oost-Europese landen onder de vroegere bedrijfsnaam Mondial Meat Trading. Al snel kwam gevogelte en rundvlees in het assortiment erbij.

In de loop van de jaren verschoof de focus van Oost-Europa steeds meer naar Azië en het Midden Oosten. Directeur Richard Aaltink: “we houden van zaken doen met landen waar je iets meer moeite voor moet doen. We hebben een groot netwerk opgebouwd van kwaliteitsleveranciers van vlees binnen en buiten de EU. Door een toenemende vraag naar meerdere voedingsproducten zijn hier ook aanbieders van aardappelproducten, groenten, zuivel en zeevruchten bijgekomen”.

Het hoofdkantoor met 15 personen staat in Deventer en verder beschikt het bedrijf over inkoopkantoren in Canada en Brazilië. De producten worden veelal onbewerkt per volle container verscheept naar de bestemmingen overzee. De verkoop vindt plaats vanuit Deventer maar ook vanuit lokale verkoopkantoren in de Filippijnen, de Verenigde Arabische Emiraten, China en Saudi-Arabië. Ook zijn er strategische allianties in Zuid-Korea, Australië, Singapore en Maleisië. De eindklanten zijn foodservicebedrijven, distributeurs en vleesbedrijven die de producten lokaal verder bewerken en verpakken.

Alles gaat per volle zeecontainer

De minimaal te bestellen hoeveelheid is een zeecontainer vol. Wekelijks verscheept Mondial Foods naar diverse continenten. Volgens Directeur Arjan Koldenhof wordt ook vlees verhandeld dat in veel Westerse landen afval is, maar in andere landen juist een delicatesse. Als voorbeeld noemt Arjan varkenspoten, chinezen zijn er dol op, terwijl het hier niet op de borden komt. Zo wordt voorkomen dat veel vlees wordt weggegooid en dat is zonde.”.

Toekomst De belangrijkste doelstellingen zijn het versterken van bestaande allianties in Azië en Afrika. Mondial Foods ziet ook groeipotentieel is het toevoegen van nieuwe landen. Hierbij wordt ook gekeken naar Noord & Zuid-Amerika.

Export landen

Wereldwijd |

Focus op | Azië | Midden Oosten | Noord-Afrika | Zuid-Afrika | Canada | Australië

Ceo

Mondial Foods | Richard Aaltink