Automatisering van het Salesproces

Orange Funnels

Automatisering van het Salesproces

Max Van Rooy startte op zijn achttiende als ondernemer, vijf jaar later had hij 22 personeelsleden. Ondanks het succes had hij er geen plezier in omdat hij het gevoel had dat hij vast zat in zijn bedrijf. Hij verkocht zijn bedrijf, reisde de wereld over en startte toen hij terugkwam zijn nieuwe bedrijf iets nieuws. Nu is hij eigenaar van Orange Funnels, een snelgroeiend bedrijf binnen de digitale wereld. Orange Funnels automatiseert het gehele salesproces van offline naar online.

Het offline salesproces is vaak tijdrovend. Ondernemers ontmoeten elkaar op een bijeenkomst, kaartjes worden uitgewisseld, websites worden bekeken, één of meerdere afspraken worden gemaakt en als het goed gaat volgt een offertetraject met uiteindelijk een order of opdracht.

Producten & Diensten

Bij Orange Funnels wordt dit hele proces geautomatiseerd. Max: “Behalve dat het traditionele verkoopproces tijdrovend is, vinden veel ondernemers acquisitie ook niet leuk. Een goede reden dus om dit proces te automatiseren.” Bij elke stap in het proces hebben ondernemers verschillende vragen. Wat is het voor een bedrijf, wat is de reputatie, is het een goed product of dienst, wat is de prijs, levertijd etc. Orange Funnels gaat met de klanten met deze vragen aan de slag en ontwerpen samen een unieke digitale klantreis.

Doordat dit proces ook vergaand is geautomatiseerd door het gebruik van e-learning, zijn de kosten per bedrijf gering. Max: “Je kunt je eigen verkoopproces al via ons laten digitaliseren voor minder dan vanaf 1.000 euro. Je maakt dan gebruik van ons e-learningsysteem en we hebben ook trainers in dienst die je daarbij helpen. Na een doorlooptijd van negentig dagen hebben onze klanten hun verkoopproces geautomatiseerd. Daarna ondersteunen wij hen om via social media en SEA structurele en betekenisvolle leads naar hun website te trekken. Gemiddeld levert elke euro investering hierin zo’n 5 tot 10 euro aan omzet op, met uitschieters tot soms 20/25 euro.”

Orange Funnels doneert elk jaar 10% van de winst voor het goede doel. Deze stichting, uit naam en ter nagedachtenis van Max’ moeder, steunt meerdere goede doelen voor mens en dier in binnen- en buitenland.

Exportambitie

Max heeft veel cursussen en trainingen in de Verenigde Staten gevolgd en doet dit nog steeds. Via deze contacten komt er nu ook werk bij Orange Funnels terecht. Daarnaast komen er via het onlinekanaal diverse klanten binnen uit zowel Nederland als België.

Export landen

België | de Verenigde Staten | 

Incidenteel | Duitsland | Verenigd Koninkrijk.

Ceo

Orange Funnels | Max van Rooy