Softwarebedrijf
PCA
Softwarebedrijf
PCA helpt haar klanten slimmer, beter en sneller te zijn. Met de door PCA ontwikkelde software kunnen bedrijven en organisaties die veel servicemedewerkers op de weg hebben sneller en efficiënter werken. De software automatiseert het proces van klantvraag, koppeling naar de juiste servicemedewerker en na uitvoering van de werkzaamheden afmelding en doorkoppeling met het ERP / boekhouding voor facturatie. Dit levert bedrijven naast tijdswinst ook een grotere klantbeleving op.
Groei in klanten
PCA telt inmiddels ruim 200 klanten, zowel nationaal als internationaal. De roots van het bedrijf liggen bij de woningbouwcoöperaties. Ongeveer een kwart van alle coöperaties in Nederland met bijna een half miljoen woningen in portefeuille werken met de software van PCA. Inmiddels werkt PCA ook voor grote vastgoedonderhoudsbedirjven, vele installatie- en bouwbedrijven en bedrijven met veel onderhoudsmedewerkers op de weg. Een mooi voorbeeld is liftenproducent Kone. Alle planning van onderhoudswerkzaamheden verlopen dankzij PCA soepel en efficiënt. De tevredenheid is zo groot dat PCA de software inmiddels voor Kone Duitsland en Frankrijk operationeel heeft. Voor meerdere opdrachtgevers werkt PCA nu in het buitenland.
Kunstmatige intelligent (AI) en ambitie
Momenteel werkt PCA, in het eigen Techlab, aan de toepassing van kunstmatige intelligentie. PCA gelooft in de impact die deze nieuwe intelligentie op de wereld van morgen heeft. PCA heeft de ambitie om het service- en projectplanningsproces met AI verregaand te automatiseren en optimaliseren. PCA kan dit met de inzet van slimme algoritmes en de data die al sinds jaar en dag door klanten gegenereerd wordt, realiseren.
Toekomst
Hiermee verwacht PCA de next step te zetten voor haar 200 klanten. Ook wordt gekeken hoe aanpalende werkzaamheden binnen bedrijven zoals projectplanning ook geautomatiseerd kan worden. Het mooie is dat PCA meegroeit met haar klanten. Voor de komende jaren wordt een groei verwacht van ongeveer 100 klanten voor bestaande en nieuwe dienstverlening. Een belangrijk deel van de groei zal naar verwachting uit het buitenland komen. Dit kan door mee te gaan met buitenlandse vestigingen van Nederlandse bedrijven, maar wellicht ook met partnerships met buitenlandse IT-bedrijven die onze software als white label gaan hanteren.