Software ontwikkeling
ProfitFlow
Software ontwikkeling
In 2020 hebben Diego Smits, Nick Douma en Coen Nijenhuis gezamenlijk hun IT-bedrijf ProfitFlow opgericht. Alle drie hadden in loondienst jarenlange ervaring in commerciële en IT-functies en bundelen dit nu in hun eigen bedrijf. ProfitFlow biedt een totaal pakket voor mobiel- en web-ontwikkeling waarbij op maat software wordt ontwikkeld. Het resultaat is software die specifiek uitdagingen tackelt en zorgt voor efficiency en kostenbesparing bij de klant.
Diego Smits: “onze diensten zijn uitstekend geschikt voor maak- en handelsbedrijf. Hoe ingewikkelder hoe beter, want dat betekent meestal dat een standaardoplossing niet werkt en iets specifieks ontwikkeld moet worden. Daar zijn we goed in!”. Er wordt gebruikt gemaakt van meerdere web- en IT-technieken zoals Laravel / PHP, Vue.Js / Javscript en Sql. De know-how daarover is aanwezig en wordt daar waar nodig voor de klant ingezet.
De meeste ervaring komt voorts bij grootste bandenbedrijf van Europa. Er waren reeds warme contacten hiermee en veel projecten zijn hiervoor opgeleverd. Er was al een dealerportaal ontwikkeld en er is een speciaal portal ontwikkeld voor leasemaatschappijen. De geïmplementeerde functionaliteiten zorgen voor: validatie op afgenomen contracten, ondersteunen van het kiezen van de juiste bandenmaat, overzichten van wat individuele leasemaatschappijen bestellen en statistieken over voortgang van de seizoenswissel. Een tweede product is een applicatie waarbij inkoopfacturen gekoppeld worden met pakbonnen. Dit gebeurde tot nu handmatig wat veel tijd vergde en ook een relatief grote foutenmarge met zich mee bracht. Profitflow heeft dit nu geautomatiseerd.
Profitflow werkt graag met maakbedrijven en de manier om er mee in contact te komen is bellen. Dit gebeurt 40 keer per dag en gemiddeld levert dit 8 afspraken op en dit levert gemiddeld 1 tot 2 opdrachten op. Inmiddels is men voor 5 bedrijven aan de slag. Voor een Palletbedrijf is een klantenportaal gebouwd, waarbij elke klant onder zijn / haar specifieke condities kan bestellen en de site nu ook veel sneller laadt, wat de online vindbaarheid sterk verbeterd.
Voor een kunststofverwerkend bedrijf is het hele proces van offerte tot en met uitlevering van de producten geautomatiseerd, wat veel tijdwinst heeft opgeleverd en het management (en daarmee de klanten) ook real-time inzicht geeft in de status van offerte en orders.
Diego ziet de toekomst met veel vertrouwen tegemoet. De eerste opdrachtgevers zijn zeer tevreden en vervolgprojecten komen erachter aan. Zo is de kans groot dat diverse ontwikkelde applicaties ook door de buitenlandse vestigingen van één of meerdere opdrachtgevers gebruikt gaan worden.