Cookies
Essentieel
Analyse
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Callcenter

Soleo

Callcenter

Alco Bosch had een droom om een living lab te gaan ontwikkelen voor het ultieme callcenter. Aangezien dit er in Nederland niet was besloot hij dit in 2008 zelf op te richten. Begonnen als B2C Salescenter ontwikkelde Soleo zich al snel tot multichannel contactcenter. Door autonome groei en een aantal overnames is Soleo uitgegroeid tot 900 medewerkers op 11 locaties in Nederland, België en Curaçao. Soleo is specialist in klantcontact en behoort tot de top tien van Nederland en is hard op weg naar de top drie.

De ontwikkelingen in de wereld van klantcontact gaan razendsnel. Niet alleen technologisch, ook de wijze waarop dat contact verloopt. Media als Facebook en Whatsapp, maar ook online chat nemen steeds meer de plek in van telefoon en email. Soleo loopt voorop waar het gaat om deze ontwikkelingen.

De dienstverlening bestaat uit drie onderdelen. De eerste dienst is het via (online) media informeren van de potentiële klanten. Klanten oriënteren zich in 95% van de gevallen (zowel B2B als B2C) online, alvorens tot aankoop over te gaan. Het bedrijfsonderdeel Soleo Media is erop gericht om deze oriënterende klanten de informatie te laten vinden op platforms/sites die voor de klant door Soleo Media zijn ingericht.

De tweede dienst is leadgeneratie. De geïnformeerde potentiële klant wordt geactiveerd door online campagnes en via de telefoon. Afspraken worden ingebeld voor vertegenwoordigers van de opdrachtgevers. Heeft een bedrijf geen vertegenwoordiger? Geen probleem dan gaat de Soleo vertegenwoordiger die branchespecialist in zijn vak is, in naam en voor de klant op afspraak. Deze dienst biedt geen enkel klantcontactcenter aan. Soleo is hierin uniek, deze dienst groeit snel.

De derde dienst is optimalisatie van het bestaande klantcontact. Hierin is nog veel te winnen voor de bedrijven. Alco: ”het levert een enorme hoeveelheid informatie en data op, onder meer over hoe de klant tegen een bedrijf aankijkt en wat de mogelijkheden zijn voor cross-selling. Voor opdrachtgevers heel waardevol. Op basis daarvan kunnen ze hun dienstverlening verder verbeteren”.

In 2018 heeft Soleo de sprong naar het buitenland gemaakt. Een overname leverde drie vestigingen in België op. Soleo is twee jaar later daar in omvang verdubbeld met binnenkort de opening van de zevende vestiging in België. De blik voor verdere groei is nu gericht op Duitsland. De ambitie is de komende jaren jaar in omvang te gaan verdriedubbelen. Alco: “het verloop van klanten is nihil en we gunnen veel bedrijven onze dienstverlening om nog succesvoller te worden”.

Export landen

België | Duitsland

Ceo

Soleo | Alco Bosch