Voetbal Merchandise

State of Football

Voetbal Merchandise

Ons fantastische team van State of Football werkt met veel passie en plezier samen met internationale clubs om toonaangevende fan collecties te ontwikkelen. Met origineel design en ons unieke ‘totaal collectie concept’ zorgen we ervoor dat elke fan altijd en overal met trots zijn of haar clubliefde kan (uit)dragen!

Dat blijft niet onopgemerkt; “inmiddels zijn we 1 van de grote spelers op het gebied van voetbal merchandise. Waarbij we minstens 80% van de omzet uit export realiseren. En dat voor een MKB bedrijf uit het prachtige Deventer”, vertelt Cathy Eijkelkamp – directeur van State of Football- vol enthousiasme over dit unieke bedrijf.

Voetbalclub merchandising is onder te verdelen in “branded-”, wat merken als Nike en Adidas op de markt brengen en “non-branded” merchandising waarbij alleen logo’s en andere kenmerken van een club worden gebruikt om collecties te ontwikkelen. Hierop dus geen ‘swoosh’ of 3 strepen van de grote sportmerken.

State of Football houdt zich uitsluitend bezig met de laatst genoemde categorie. Het designteam van het bedrijf ontwikkelt elk seizoen één of meerdere collecties, gevolgd door sourcing, productie en distributie. Van elke maat voetballen tot alle soorten fankleding en van caps tot aan de kousen; we kleden de fan compleet aan.

Dat doen we bijvoorbeeld voor het grote Paris Saint-Germain en Manchester City, maar ook voor Nederlandse voetbalclubs. Groot of klein; beide bedienen we met evenveel plezier!

Innovatief in merchandise

We zijn altijd op zoek naar nieuwe, innovatieve materialen en duurzame productie methoden”. Vanaf 2010 heeft het bedrijf de verandering opgepakt en uitgevoerd, waardoor State of Football een enorme groei doormaakt. Zo is het bedrijf ook distributeur geworden van de merchandise in europese thuislanden, maar ook daarbuiten. Bijvoorbeeld de ontwikkeling van een bal voor Real Madrid die wij niet alleen aan de club zelf leveren, maar ook wereldwijd verspreiden. Hoe cool is dat!

In Nederland zijn we vooral bekend van de shirts en shorts van FC Barcelona, Juventus en Liverpool die jongens en meiden dragen van hun favoriete speler! Deze voetbaltenues zijn sinds 3 jaar online te bestellen via de succesvolle webshop van State of Football, www.morefootballs.com

Meer sporen

Om bij de top te horen moet je je business consolideren en samenwerkingen zoeken. “We werken op twee sporen, enerzijds de merchandise voor de clubs, anderzijds de verkoop binnen het land en Europa. Dat blijkt een succesformule. Met de goede zakelijke contacten die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd, de vele innovaties binnen merchandise artikelen en de hoge kwaliteit van de collecties staan we garant voor commercieel succes.

Met een jong en compact team zijn we in staat om snel te schakelen en kunnen we op Champions League niveau zaken doen”. State of Football denkt mee en faciliteert clubs.

State of Football werkt onder andere voor Feyenoord, FC Barcelona, Real Madrid, Paris Saint-Germain, Manchester City, Liverpool, de French Football Federation (FFF) en de officiële EK en WK merchandising van UEFA en FIFA.

Export landen

Wereldwijd

Ceo

State of Football | Cathy Eijkelkamp