Cookies
Essentieel
Analyse
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Hondenkluiven

Summma

Hondenkluiven

Summma international B.V is in 2020 opgericht door Gijs Stam. Het is een dochteronderneming van Summma S.A de C.V uit Mexico. De focus van het moederbedrijf ligt op de productie van natuurlijke hondenkluiven en de afzet daarvan in Noord- en Zuid-Amerika. Bij Summma Mexico werken 1.200 medewerkers en produceren dagelijks voor 100.000 kilo aan hondenkluiven. De Deventer vestiging fungeert als distributiekanaal voor alles buiten Amerika met focus op Europa.

Diervriendelijke kwaliteitsproducten

Wat de uit 300 verschillende soorten hondenkluiven bestaande assortiment bijzonder maakt is, dat ze geproduceerd in een van de eigen 6 GFSI- en IFS-food gecertificeerde fabrieken in Mexico. Dit betekent dat de hondenkluiven van Summma geproduceerd worden volgens dezelfde de hoge productiestandaard als die voor menselijk voedsel gelden. Dit is uniek in de markt en wijkt sterk af van de concurrentie die voornamelijk uit China komt. De producten zijn volledig natuurlijk, graan en suiker vrij en er wordt geen gebruikt gemaakt van chemicaliën of zware metalen.

Summma international BV distribueert uitsluitend Summma producten uit eigen productie in bulk, eigen merken of private label. De productiefaciliteiten en medewerkers zijn in staat grote volumes te verwerken voor diverse retailkanalen. De containers worden direct af fabriek naar de distributiecentra van de Europese retailketens bezorgd. Door dit verpakkingsloos te doen wordt 30% op ruimte bespaard. In de distributiecentra van de klanten vindt de verdere ompakking plaats. Of indien gewenst verpakt verscheept.

Private labels kunnen ook voor de retail ontworpen worden op basis van eigen artwork, verpakkingsspecificaties en eisen, zowel middels container verschepingen direct vanuit Mexico, kleinere volumes op pallets-basis worden vanuit Deventer geleverd . Er is een uitgebreide portfolio van meer dan 300 verschillende kluiven op maat verwerken of aanbieden. Er worden nu lijnen gelegd naar ketens van dierenwinkels in Europa.

Eigen merken

In Europa voert Summma de merken: Canine Chews en Paw & Pantry. Deze merken kunnen naar elk land in Europa geleverd worden waarbij voldaan wordt aan de eisen van de productbeschrijving in de taal van het land van verkoop. Via het label en de webshop awarepetproducts.nl wordt de consument rechtstreeks bediend met de diervriendelijke producten van Summma.

Toekomst

Summma wil flink groeien buiten de thuismarkten in Noord- en Zuid-Amerika. De Deventer vestiging is de spil hierin. De ambitie voor de komende jaren is een stevige basis in Europa te verkrijgen. De Europese markt voor Pet Products is ruim 60 miljard euro groot. Vanuit Europa zal later ook landen in andere continenten worden bediend. Het huidige personeelsbestand bestaat uit vier medewerkers, dit zal naar verwachting exponentieel groeien.

Export landen

België | Duitsland |

op korte termijn | Scandinavië | de rest van Europa

Ceo

Summma | Gijs Stam