Elektrotechnisch aannemer

Tedel

Elektrotechnisch aannemer

Marco Rooks richtte in 2015 zijn eigen bedrijf Tedel op. Daarvoor werkte Marco als projectleider in loondienst aan elektrotechnische installaties aan spoorwegen, industrie en openbare ruimte. Tedel heeft door een sterke focus op techniek, no nonsens werkwijze en door out-off-the-box te denken is
een sterke reputatie opgebouwd bij de Nederlandse spoorwegen en andere civiel technische opdrachtgevers.

Ontzorgen van A tot Z

Het sterke punt van Tedel is dat opdrachtgevers compleet ontzorgd worden. met een klein en zeer ervaren team adviseert Tedel adviseert bij technische vragen, ontwerpen en tekenen complete elektrotechnische installaties en zorgt na goedkeuring voor een turn key oplevering van de installaties. Dit doen zij in werkgebieden welke vragen om specifieke elektrotechnische
installaties zoals in de spoorinfrastructuur, industrie of openbare ruimtes. Tedel heeft een voorkeur voor lichtinstallaties, maar de projecten strekken zich ook tot complexe technische en/of
voedingsinstallaties. Projecten verschillen sterk in grootte: van ene paar duizend euro tot soms
projecten tot één miljoen euro.

Anders deken leidt tot Innovatieve spoorverlichting

Een sterk punt van Tedel is het innovatie karakter van het bedrijf. Een mooi voordeel is de gevonden oplossing voor het verlichting van spoor rangeerterreinen. Arbo technisch zijn ook spoorwegen verplicht om voor een veilige werkomgeving te zorgen, echter zijn dit vaak lastige en kostbare projecten en de oplossing was tot voor kort door vanaf masten of portalen het terrein verlichten. Dit kan anders: goedkoper en ook energiezuiniger dacht Marco. De oplossing werd een stekkerbare
verlichting die in de spoorrails geklikt kan worden. Hiervoor zijn verschillende producten ontworpen. Het jongste product is de RailPuck. Dit is door Tedel inmiddels wereldwijd gepatenteerd. Het zijn kleine armatuurtjes met Led-verlichting voorzien van kleine lenzen Alles is zeer makkelijk plug-in te installeren en leidt tot forse besparingen.

Veel tijd en energie besparen

Marco geeft een voorbeeld van een recent project: we hebben een spoorrangeerterrein voorzien van de RailPuck en dat kostte vijf mensen één week tijd om alle verlichting aan te brengen. Ter vergelijk op de “oude”” manier met lichtmasten zou dit twaalf mensen zes weken tijd vergen en zware machines. tel daarbij bij op dat je ook niet in dure masten hoeft te investeren en dat de energiekosten ook nog eens sterk gereduceerd worden. Zo staat de verlichting standaard op 5% en een eigen ontworpen bewegingsmelder brengt dit tijdelijk naar 100%. Certificering duurt altijd erg lang, maar het voordeel is wel dat als de Nederlandse Spoorwegen dit uiteindelijk hebben
goedgekeurd, buitenlandse spoorbedrijven goedkeuring dan vaak snel overnemen”.

Exporthit!

De railpucks worden in eigen beheer in Nederland geproduceerd en opschaling van de productie kan relatief snel. Dit is ook nodig want de belangstelling uit de markt is zeer groot. Met nagenoeg elke EU-land is contact dan / wel de export is al gestart. Ook buiten de EU is de belangstelling groot. Zo werd onlangs een eerste proef order uit de USA ontvangen en zijn er ook contacten tot aan Australië en Nieuw Zeeland aan toe. De toekomst ziet er daarom goed uit.

Export landen

EU | VS

Ceo

Tedel | Marco Rooks