Cookies
Essentieel
Analyse
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Blikverpakkingen

Trivium Packaging

Blikverpakkingen

Door de fusie van marktleiders Exal Corporation en Ardagh’s Global Food & Specialty-activiteiten is Trivium Packaging ontstaan. In ruim 60 locaties verspreid over de hele wereld werken ruim 8.000 medewerkers aan innovatieve en duurzame verpakkingsoplossingen. Gezamenlijk wordt een omzet gerealiseerd van 2,7 miljard dollar. Het concern heeft haar activiteiten in vijf sectoren ondergebracht: Food, Seafood, Nutrition, Aerosol&Beverage, Paint&Coatings.

In Deventer staat een van de grootste fabrieken van Trivium (Food Sector) waar jaarlijks meer dan een miljard blikken en meer dan 2 miljard deksels worden geproduceerd voor de voedselindustrie. (Ter illustratie voor deze blikken wordt jaarlijks 13 maal het gewicht van de Eiffeltoren aan staal verwerkt en achter elkaar gelegd gaan de blikken twee maal de wereld rond.) De blikken, die in Deventer worden geproduceerd, worden overal ter wereld verkocht.

Jan de Bruin is fabrieksdirecteur van de fabriek in Deventer, waar ca. 400 fte werkzaam zijn (300 productie, 100 ondersteunende staven). De Bruin kent het bedrijf van binnen en buiten; vanuit zijn controllerfunctie is hij vanaf 1996 overgestapt op de productie en sinds 2009 is hij fabrieksdirecteur. Diverse overnames hebben gezorgd voor een bestendige toekomst, door bijvoorbeeld de geavanceerde productielijn die blikken uit een stuk perst. “We zijn ons zeer bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid zoals de veiligheid van ons personeel en de gezondheid van de consument. We maken deel uit van de voedselketen, dat houdt in dat we zeer streng worden gecontroleerd en voldoen aan de BRC/IOP norm voor verpakken van voedsel. Daarnaast zijn al onze hulpgrondstoffen FDA goedgekeurd 9 (FDA – U.S. Food & Drug Administration)”, aldus De Bruin. Recyclen, duurzaamheid, innovatie Trivium neemt actief haar rol, om duurzaam met de grondstoffen om te gaan. “Wij willen blijven voldoen aan de klantvraag door innovatieve en duurzame producten te leveren voor een marktconforme prijs”, zegt Jan de Bruin. We verspillen zo weinig mogelijk in ons productieproces en daarnaast is de blikverpakking van zichzelf al duurzaam. Een blik kan oneindig worden gerecycled en is daardoor officieel een permanent materiaal. Nederland is trouwens kampioen recyclen, ruim 93% van alle blikjes worden weer omgesmolten tot nieuw staal, wat dan weer een blikje of een fiets of een ander metalen voorwerp kan worden.

Innoveren is een constante factor, zoals deksels met treklipje die makkelijker opengaan, en blikken die door middel van luchtdruk fraai gevormd kunnen worden. Innovaties vergen vaak meer tijd en grondig testen dan je vooraf bedenkt. Het biedt evenzeer kansen in een markt die constant in beweging is.

Export landen

Wereldwijd

Ceo

Trivium Packaging | Jan de Bruin