Cookies
Essentieel
Analyse
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Wijngroothandel

Vinoviccio

Wijngroothandel

Vinoviccio B.V. is importeur van Italiaanse kwaliteitswijnen die afkomstig zijn van kleine en middelgrote (biologische) wijnproducenten. Oprichter Stan de Jong heeft vanuit de passie voor wijnen zijn beroep gemaakt. Herhaalde reizen naar de Italiaanse wijnreizen naar de Italiaanse wijnregio Puglia culmineerde in de exclusief verkoop van diverse genormeerde wijnhuizen voor Nederland en China in 2016.

Stan: “Wij werken veelal met de kleinere (biologische) wijnhuizen. Echte familiebedrijven, die al generaties lang door dezelfde familie geleid worden. De passie en liefde van deze families proef je terug in de wijnen, die wij direct en exclusief importeren. In de loop der jaren hebben we hechte vriendschappen opgebouwd met onze Italiaanse wijnproducenten.

De liefde voor wijn wordt gedeeld met de klantenkring die voornamelijk bestaat uit (horeca-) bedrijven, wijnwinkels, hotels, (privé-) jachten, sommeliers en andere wijnliefhebbers. De collectie bestaat uit een gevarieerd aanbod topwijnen waarmee zowel het (premium) huiswijn, midden- als het hogere segment bedient wordt.

Export naar China

Via een bevriende zakenrelatie die actief is op de Chinese meubelmarkt is gezamenlijk een entree gemaakt op de Chinese wijnmarkt. De start was een gezamenlijke beursstand met Asiades Furniture op de 5de editie van Prowein China in Shanghai. De stand was een unieke mix tussen wijnbeleving en Dutch furniture design, gericht op de Chinese horeca- en hotelmarkt. Mede door de zeer opvallende beursstand gecombineerd met de uitstekende wijnen in diverse prijsklassen.

De wijnmarkt in China heeft een aantal specifieke kenmerken. Zo wenste een geïnteresseerde klant dat het alcoholpercentage hele in hele procenten zou zijn, een wijn met een alcoholpercentage van 13,5 procent wilde deze klant niet. Als Chinese bedrijven hun zakenrelaties mee uit eten nemen, dan nemen de bedrijven ook hun eigen wijn mee die vervolgens ook redelijk tot veel gedronken wordt. Met de wijn maakt de Chinese zakenman indruk op zijn zakenrelatie. Naast een uitstekende dronk speelt ook zaken als presentatie en een eigen verhaal een grote rol.

Stan heeft een stevige marketingervaring en dat vindt zijn weerslag in de vormgeving van de flessen en de etiketten. Zo zijn de druiven hand geplukt, zijn diverse etiketten handgenummerd en is er een speciaal label voor de Chinese markt gemaakt. Chinezen zijn gek op dit soort details, reden waarom de export jaarlijks groeit en er pallet- en containergewijs aan Chinese bedrijven wordt verkocht.

Het assortiment en de klantenkring breidt zich gestaag uit. De focus ligt voorlopig op Nederland en China en op termijn omliggende landen. In de showroom met magazijn in Apeldoorn ben je altijd welkom voor een goed glas wijn!

Export landen

China

Ceo

Vinoviccio | Stan de Jong