Machinebouw

Werklust

Machinebouw

De naam Werklust staat bekend om zijn wielladers en dus om echte krachtpatsers.

Werklust Holland bv. heeft 65 jaar ervaring met het produceren van wielladers, wegens hoge productiekosten in Nederland en hoge ontwikkelingskosten heeft Werklust Holland bv moeten besluiten de productie van nieuwe wielladers te staken. Natuurlijk kunnen klanten nog steeds voor onderhoud en modificaties van Werklust wielladers en toebehoren, geleverd onder de naam Werklust, bij hen terecht.

Werklust Holland bv heeft sinds begin 2014 het dealerschap van Ljungby Maskin uit Zweden en sinds mei 2018 zijn zij officieel importeur geworden van deze de Zweeds shovel fabrikant. Momenteel wordt met 14 personen de onderneming in Apeldoorn gerund.

Als u toe bent aan een shovel met de nieuwste technologie, hoge prestaties en die voldoet aan de gestelde emissie eisen, of een machine aangepast / uitgerust wilt hebben voor uw specifieke werkzaamheden dan is investeren in een nieuwe Ljungby Maskin wiellader wellicht de beste keuze. Wij merken dat het wiellader merk Ljungby Maskin goed ontvangen word in de bouwmachine branche.

Werklust levert zeer hoogwaardige shovels, natuurlijk hangt daar een prijskaartje aan, maar zeer belangrijk is de ruim aanwezige vakkennis en flexibiliteit. Werklust doet daarin net dat stapje meer dan andere leveranciers. Mede eigenaar Jaap Tempel zag vroeger brood in de mestverwerking van veebedrijven. De vraag was destijds echter, hoe krijg je deze vaste mest daadwerkelijk bij de akkerbouwbedrijven? Voor dat transport kwam hij in aanraking met shovels en hij besloot uiteindelijk om niet in de mestverwerking te gaan maar in de handel in shovels.

Voor 95% worden alle shovels in diverse sectoren in Nederland verkocht, het overige deel gaat naar Duitsland of België. Na de opkomst van het Zweedse merk Ljungby Maskin zien we de afzet van wielladers naar Scandinavische landen sterk groeien.

Ontwikkelingen op duurzaamheidsgebied in deze sector worden nauwgezet gevolgd. De shovels rijden ook veel in gebouwen waar mensen werkzaam zijn, dus de behoefte aan “schoon” werken wordt steeds groter. Wordt het in de nabije toekomst rijden op LNG (gas) of waterstof of toch elektrisch? In deze sector is het nog niet duidelijk welke kant het definitief opgaat. De enorme hoeveelheid energie die benodigd is voor deze krachtpatsers maakt het extra gecompliceerd, zowel voor de shovels zelf als voor de benodigde infrastructuur.

Export landen

Duitsland | België | Suriname | Scandinavië

Bedrijfsleider

Werklust | Shurmen Martis