Wolff

Vuurwerk

Wolff-vuurwerk is 50 jaar geleden opgericht en in 1999 overgenomen en nog steeds in handen van Jeroen Boerkamp. Deze overname kans deed zich voor en wekte de interesse bij Jeroen want hij hield van internationale handel, reizen, cultuur en China.

Na de eeuwwisseling is het hard gegaan in de vuurwerkbranche. De ontwikkelingen in China, meer openheid van de markt, kwaliteitsverbeteringen in productie en consumentbehoeften, hebben er mede toe geleid dat het consumentenvuurwerk in Nederland op een zeer hoog niveau staat. Door het neerzetten van een stevig dealernetwerk en het betrekken van vuurwerk van topleveranciers in China en de voortdurende introductie van vernieuwende producten heeft Wolff haar marktpositie weten te verstevigen.

Samen met een gemotiveerd team van 7 personen staat het hele jaar in het teken van 3 dagen vuurwerk verkoop, de uitlevering aan dealers in Nederland begint echter al wel eerder nl. in Nov/Dec. Jeroen geeft aan dat siervuurwerk vrolijkheid en een feestgevoel moet opwekken. Wel heeft hij te maken met steeds strenger wordende regelgeving en controles, en hij zou dan ook graag zien dat de verkoop van illegaal vuurwerk grondig wordt aangepakt.

Toekomstgericht ondernemen is een must in de ‘snel ontwikkelende’ markt. Door het selecteren van steeds weer nieuwe spraakmakende, kwalitatief hoogstaande producten voor een betaalbare prijs weten zij, samen met hun dealers, consumenten en relevante media te imponeren. Ook buitenlandse markten worden momenteel verkend nl. Duitsland en Finland, als aanvulling op de Nederlands markt. Het gebruik van internet voor oriëntatie en vuurwerkbestellingen groeit nog steeds! Naast internet kunnen dealers ook een breed scala aan drukwerk, folders, flyers, posters, banners, beachflags, spandoeken, vuurwerkverlichting en displays bestellen, zelfs ‘custom made’.

De vuurwerk markt is volop in beweging, recent heeft er een verschuiving plaats gevonden van knalvuurwerk naar siervuurwerk. Daardoor is het assortiment behoorlijk veranderd. Tegenwoordig zie je steeds meer complete dozen met meerdere potten aan elkaar verbonden die je in 1 keer afsteekt om zodoende “langdurig” vuurwerk te creëren. Ook zie je steeds meer samengesteld vuurwerk i.p.v. losse potten, maar ook vuurwerkshows zijn in opmars.

De after sales organisatie helpt de dealers mochten er onverhoopt toch (consument) klachten gemeld worden in de eerste januari dagen. Zo bouwen ze samen met hun dealers aan continuïteit van de branche en waardering bij hun klanten.

Export landen

Duitsland | België | Scandinavië

Ceo

Wolff-Vuurwerk | Jeroen Boerkamp