Handel in wol

WolletjeBol

Handel in wol

Trijntje van Voorden heeft een eindeloze behoefte om te haken. Kussens, dekens, laptop covers, nog meer kussens… familie en vrienden hebben heel wat geslaagde projecten voorbij zien komen onder het eigen label: ‘WolletjeBol’ Dit was sinds 2010 een hobby naast een drukke baan als ICT-manager. Dit veranderde in 2016 toen ze in aanraking kwam met prachtige grof gebreide dekens. Al het enthousiasme over het haken verschoof naar breien! Maar dan niet met breistokken op de bank, maar met de hand op grote werktafels in een fijne werkstudio. Vanaf dat moment stapte Trijntje fulltime in Wolletje Bol.

Uniek product!

Trijntje vond in het buitenland betrouwbare leveranciers van 100% biologische wol en katoen. Hiervan betrekt ze de halffabricaten die ze vervolgens on demand voor klanten verwerkt tot kussens en plaids. Dit kan in alle kleuren en lengte- en groottematen. WolletjeBol is het enige bedrijf in Nederland die deze producten in biologisch gecertificeerde kwaliteit en op maat levert. Reden waarom veel media zoals VT Wonen, Seasons, Ariadne, Santé, Vriendin en RTL 4 Sterren Houden Huis aandacht aan WolletjeBol geschonken hebben.

De doelgroep bestaat uit twee type klanten: particulieren en bedrijven. Beiden worden via social media kanalen naar de webshop geleid, waarna bestellingen volgen. Door vanaf de start alles Engelstalig te presenteren, bestellen particulieren uit alle continenten van de wereld haar producten.

Internationale groothandel

De tweede groep klanten bestaat uit bedrijven. Voor woninginrichters levert WolletjeBol producten onder private label. Het mooie is dat via social media deze doelgroep ook getriggerd wordt en dan contact met Trijntje zoeken. Zo kwam ook een gerenommeerde Duitse internationale woninginrichter in het hogere segment via Instagram bij haar terecht. Voor hen is nu een speciale lijn onder private label ontwikkeld en levert ze wekelijks plaids voor internationale distributie. WolletjeBol fungeert ook als groothandel van de half fabricaten en deze worden naar collega-producenten in o.a. België, Duitsland en Slovenië geleverd.

Toekomst

De vraag naar de producten van WolletjeBol blijft groot. De gedachte dat dit een hype zou zijn die snel voorbij gaat blijkt niet te kloppen. De focus bij de groei zit voornamelijk in de groothandelsfunctie, daar is opschalen makkelijker. Door personeel aan te nemen voor het verpakken en verzenden wordt ook extra tijd vrij gemaakt voor de productie om aan de groeiende vraag te voldoen. Ook is een volledig zakelijke/B2B site voor internationale verkoop (wooolly.com) in aanbouw.

Export landen

Groothandel | Duitsland | België | Slovenië

Particulieren | Japan | USA | Canada | Singapore | Zuid-Afrika | Australië

Ceo

WolletjeBol | Trijntje van Voorden